Для чого потрібна мобільна версія сайту, посібник для новачків

Майже завжди я уникаю публічних висловлювань та виступів, дотримуючись двох простих істин, які знайшов для себе досить давно:

  1. Не розкривай свої секрети і напрацювання стороннім і конкурентам.
  2. Не кажи банальностей.

Ці два принципи повністю виключають можливість ділитися інформацією, але я все ж вирішив їх переглянути і почати іноді висловлюватися.

Отже, сьогодні я хотів поговорити про мобільні версії сайту, які вважаю необхідною частиною «Продукту». Про те, як же сильно виріс мобільний трафік, я маю на увазі органічний переходів на сайт з пошукових систем, e-mail розсилок та прямі заходи, простіше кажучи всі маркетингові канали, якими найскладніше управляти безпосередньо і жорстко фільтрувати, майже.

Я знаю, що більшість з вас, хто побачив цю статтю подумали: «Ну ось ще один капітан очевидність…», за великим рахунком, це так, але… Хіба у всіх вже є хороші і зручні мобільні версії сайту?

Проблема, яка криється у відсутності мобільного версії це не тільки втрата трафіку, вона глибше і більше.

  1. В епоху схожих послуг, товарів та глобалізації, «Продукт» (у нашому випадку сайт), це не розташування кнопок, картинок, і інший навігації; це «Досвід, який отримує відвідувач від його використання» (User Experience), ті почуття та емоції, які він випробував, вгадував ваш «Продукт» його очікування, дав більше ніж він чекав.
  2. Людина, який зайшов зі смартфона до вас на сайт, про планшети я поки що не говорю там ситуація не настільки критична, побачив на маленькому екрані дуже дрібний текст і картинки, і це навіть добре, у багатьох ваш сайт і не завантажиться, т. к. швидкість мобільного інтернету поки ще кульгає, є регіони де на всі чотири ноги або руки (серфінг по мережі зі швидкістю EDGE). Що йому простіше, намагатися прочитати, зрозуміти або піти і отримати ще одну посилання, яку нададуть зручні і оптимізовані під його пристрій пошукові системи?
  3. Вдарить це по трафіку? Ну, так. Але це більше вдарить по іміджу бренду, який набагато дорожче, більш крихкий, але оцінити це через Google Analytics і Яндекс Метрику не вийде.

Я почав писати цей огляд, як прелюдію до великої теми, якої дуже хочу поділитися, це «Позиціонування» та «Брендінг» для інтернет-проектів. Багато хто в гонитві за «Трафіком» забувають про те, як вони важливі і цінні, але набагато більш ефемерними. Їх важко і дорого вважати, легко помилитися і зробити хибні висновки, тому працює правило: «Якщо я цього не бачу / не можу легко порахувати, значить цього немає або воно поки мені не потрібно».

Невеликий відступ

На конференціях та інших втіленнях «Бізнес молодість» хлопці в хороших костюмах розповідають історії zappos.com, amazon.com, zalando.de перераховувати можна нескінченно, як кажуть важливо, ДУЖЕ важливо, думати про User Experience. Як думки про нього привели людей на вершину світу. Люди в залі записують, задають питання і “заряджені” цією ідеєю йдуть в офіс, де починають “змінювати світ”, АЛЕ їх запал закінчується з першим сплеском замовлень у “високий” сезон.

Як часто “запара”, “завал” і бажання заробити побільше поки є можливість, допомагали вам забути про “Продукт”? Клієнт може почекати, зараз же у всіх “завал”, ну піде так піде, наступного разу прийде… Бюджет на маркетинг є.

Ви запитаєте, до чого я це все, просто мобільна версія сайту це таке ж увжение до вашого відвідувача, як ввічливий персонал, зручна доставка і оплата, і багато інші операційні нюанси, про які зараз не буду говорити.

На щастя можна порахувати

Я взяв свій сайт, я кажу саме про MrHow, він звичайно не дуже відвідуваний порівняно з багатьма іншими, але тенденція точно така ж, як і на проектах з відвідуваністю 20-30 мільйонів в місяць, просто я обмежений своєю совістю і не можу ділитися даними за ним.

Я покажу ситуація на основі даних Яндекс Метрики.

На першій картинці, видно мобільний трафік, який у проекту MrHow тільки органічний становить 26%, не так вже й мало щоб ігнорувати цих людей. Якби я купував його, ситуація відрізнялася б на 5-6% в меншу сторону.

На другий видно, розподіл по бренду виробників. Але тут нічого нового, мало сайтів, де розподіл зовсім інше, найчастіше в п’ятірці лідерів ці компанії.

Ну і зведена таблиця, яка наочно показує, що кількість відмов (частка візитів, у рамках яких відбувся лише один перегляд сторінки. І у мене в налаштуваннях включений «Точний показник відмов») у мобільних пристроїв краще, ніж у стаціонарних ПК.

Теж саме і по часу проведеному на сайті користувачами мобільних пристроїв.

Безперечно, це пов’язано не завжди з якістю сторінок для мобільних пристроїв, але швидше з тим, що читати на мобільному пристрої менш зручно, про це якраз і говорить однакова глибина перегляду, але для поведінкових факторів і просто з поваги до читача, це важливо.

Мобільна версія сайту, що це?

Ну тут говорити можна довго, але буду лаконічним:

  1. Мінімум важкої графіки на сторінках;
  2. Зручні і великі кнопки;
  3. Ніякого зайвого оформлення і візуальних прикрас;
  4. Ніяких зайвих лічильників і скриптів Java script);
  5. Оптимізація CSS стилів;
  6. Браузерний кеш, не змушуйте людини завантажувати одне і теж оформлення сайту, якщо він вже це робив;
  7. Авто-визначення мобільного пристрою і перенаправлення на відповідну сторінку сайту;
  8. І т. д.

Краще за мене вам допоможе розібратися зручний інструмент від Google: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=ru

Мій сайт не найкращий приклад, але більша частина критичних проблем виправлена. У цьому не зовсім моя заслуга, а розробників скрипта DLE News, але щось я зробив сам. 🙂

Ще рекомендації щодо коригування сайту для мобільних пристроїв ви знайдете в кабінеті Webmasters від Google.

Краще, якщо у вас там буде точно таке ж повідомлення, як на картинці.

E-mail розсилки

Якщо у вас є така можливість, зробіть шаблони ваших E-mail розсилок «адаптивними», тобто такими, щоб інформація добре відображалася як на стаціонарному ПК, так і на мобільних пристроях.

Бачите, як начебто схожі сторінок трохи відрізняються, зокрема розташування навігації.

Про це багато сказано без мене, і будь-який хороший верстальник, зможе вам допомогти в цьому. Вам ще знадобиться зручна система E-mail розсилок, яка здатна надсилати такі листи, але тут вибір великий, гідний окремої статті.

Велика частина інформаційних розсилок відправляється вранці ~6:00 до 9:00, по вівторках і четвергах, і багато людей бачать ваші пропозиції у той час, коли їдуть на роботу або п’ють ранкову каву з телефоном в руках.

Просто подивіться воронку ваших розсилок, багато чого у вашому світогляд зміниться.

Адаптивність важлива не тільки в інформаційних та рекламних розсилках, які ви відправляєте щоб стимулювати попит, але і в тригерних, які йдуть автоматично, їх кількість часто набагато більше і люди до них ставляться набагато більш лояльніше, але це вже зовсім інша історія.

Замість підсумку

Ваш сайт для людей, так і допоможіть їм любити вас. Це простіше, ніж здається, диявол у деталях. Те, що часто відкладається в «довгий ящик», може допомогти вам отримати додаткову любов і прибуток.

Чібісов Георгій

Варто почитати: